loading...

جیبوجت

یکی از مواردی که همیشه گردشگران را مات و مبهوت می کند، هنر و معماری یک اثر می باشد.بی شک ساگرادا فامیلیا شاهکاری از هنر و معماری قرون وسطی می باشد که همچنان در دست ساخت است اما با این وجود د

jibojet بازدید : 37 دوشنبه 06 آبان 1398 زمان : 16:48 نظرات (0)

یکی از مواردی که همیشه گردشگران را مات و مبهوت می کند، هنر و معماری یک اثر می باشد.
بی شک ساگرادا فامیلیا شاهکاری از هنر و معماری قرون وسطی می باشد که همچنان در دست ساخت است اما با این وجود در آماری جدید سالانه نظر بیش از 4.5 میلیون نفر را به خود جلب می کند که همین امر موجب شده است تا تبدیل به پربازدیدترین جاذبه تاریخی در اسپانیا شود.
اگر می خواهید با حقائقی جالب از این جاذبه بی نظیر آشنا شوید پس در این سفر با ما همراه باشید.

باسیلیا زیباترین سازه مذهبی جهان در اسپانیا

  قبل از گفتن حقائقی جالب از این بنا بهتر است که بدانید خانواده مقدس معادل فارسی نام اسپانیایی ساگرادا فامیلیا  ( sagrada familia ) می باشد البته لازم به ذکر است که (basilica) باسیلیا نیز نام دیگر این کلیسا است.
در سال 1882 تصمیم احداث این کلیسا اخذ شد اما پس از استعفای معمار اول آن فرانسیسکو پائولا دِل ویلاری لوزانو درست یک سال بعد معماری و احداث آن به دست گائودی سپرده شد.

حقائقی از کلیسای ساگرادا فامیلیا

  • پروژه ساگرادا فامیلیا در خوش بینانه ترین حالت در سال 2026 به پایان می رسد؛ هنگامی که گائودی در سال 1926 درگذشت تنها یک چهارم آن ساخته شده بود گرچه که این معمار که چند سال از عمر باقی مانده خود را به این پروژه اختصاص داد ، اما واضح بود که این کار در طول زندگی وی به پایان نمی رسد. این تاخیر در احداث کلیسا همچین بی مورد نبود؛ جنگ داخلی در اسپانیا، آتش سوزی فضای داخلی توسط آنارشیست ها از عواملی هستند که در این موضوع دخیل بوده اند.
  • گائودی همواره در تلاش بود تا مدل های 3 بعدی از این بنا را درست کند زیرا او می دانست که امکان ندارد تا پایان احداث این پروژه زنده بماند. هرچند که در طول جنگ و آشوب هایی که در بالاتر ذکر شد بسیاری از مخالفان سعی کردند تا این سازه ها را از بین ببرند اما تعداد اندک باقیمانده از آن ها برای معمارانی که پس از گائودی قصد ادامه آن را داشتند بسیار اهمیت داشت.

 

ساگرادا فامیلیا، سازه ای با معماری خاص در دل شهر بارسلونا

  • در سال 2026 علاوه بر برج چشمگیر عیسی مسیح، آسانسوری شیشه ای برای دستیابی به صلیبی که در قسمت بالای آن قرار داده شده است نصب می شود.
  • همانگونه که گفته شد ساخت باسیلیا به مناسبت صدمین سالگرد درگذشت گائودی در سال 2026 به پایان می رسد؛ برج های اصلی این کلیسا که به تعداد 18 عدد می بایست باشند که نمایانگر چهره های مطرح مسیحیت یعنی عیسی مسیح، مریم مقدس، چهار بشارت دهنده و دوازده حواریون هستند؛ و این در حالی است که برج اختصاص داده شده برای عیسی مسیح 170 متر ارتفاع دارد.
  • از نظر گائودی رنگ تجلی زندگی و نور عنصر طبیعی است که به معماری جلوه خاصی می بخشد؛ او به همین دلیل برای جلال و شکوه بخشیدن به این آثار از عنصر نور استفاده کرده است.در داخل معبد، علاوه بر رنگی که از خود مصالح ساختمانی مانند انواع کاشی ها، سنگ ها نمایان می شود، عناصر بسیاری نیز همچون شیشه های رنگی نیز در آن جا قرار داده شده اند.

 

ساگرادا فامیلیا کلیسایی بزرگ با فضای داخلی که از نورهای رنگارنگ تشکیل شده است.

  • در فضای داخلی این کلیسا هم سمبل های مذهبی به چشم می خورد و مجسمه های ساخته شده در کلیسا الهام گرفته از داستان های انجیل می باشد. همچنین این فضا الهام گرفته شده از سبک شخصی آنتونی گائودی و طبیعت می باشد،به عنوان مثال ستون هایی که در آن داخل کلیسا به کار رفته است به شکل تنه های درخت می باشد و به همین علت هنگامی که وارد آن جا می شوید احساس می کنید که در طبیعت حضور دارید.
  • در روزهای اولیه ساخت لا ساگرادا فامیلیا ، گائودی در محوطه ای از این کلیسا مدرسه ای بنا کرد که این مدرسه برای حضور فرزندان کارگرانی است روزها و شب های خود را صرف ساختن یکی از باشکوه ترین بناها در سراسر اروپا سپری می کردند. این مدرسه در سال 1909 طراحی شده و اکنون محل نمایشگاهی در باسیلیا است که این مورد گویای آن می باشد که گائودی مردی بسیار متفکر بوده است.

مدرسه ای کوچک در محوطه ساگرادا دفامیلیا، بلندترین سازه مذهبی دنیا

  • هنگامی که ساخت و ساز باسیلیا در اواخر 1800 آغاز شد ، هیچ رایانه یا انیمیشن دیجیتالی برای کمک به ساخت این پروژه وجود نداشت و در گذشته سازندگان برای این که به درستی این ساختار عظیم را جمع کنند ، باید به طرح های کاغذی اعتماد می کردند. با این حال ، به لطف اختراع رایانه  در اواسط قرن بیستم ، پیشرفت ساخت این بنا سرعت بیشتری به خود گرفت.
  • هرچند که زمان طولانی برای ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا وجود داشت اما در سال 1984 این بنا توانست به عنوان آثار میراث فرهنگی یونسکو شناخته شود که این اتفاق بیشتر به دلیل معماری بی نظیری که نتیجه ی توانایی گائودی در خلق این اثر بود می باشد.
  • وقتی که نخستین بار ساخت و ساز ساگرادا فامیلیا آغاز شد خیلی ها این نیایش گاه را به عنوان یک کلیسای ساده رومی می شناختند تا اینکه بعد ها توانست به یک کلیسای جامع تبدیل شود، در نوامبر 2010 میلادی نیز پاپ بندیکت شانزدهم این مکان را مقدس اعلام کرد.
  • ساگرادا فامیلیا در آینده بلندترین و مرتفع ترین ساختمان مذهبی در اروپا خواهد بود و همانطور که گفته شد ساختمان مرکزی آن تا ارتفاع 170 متر می رسد اما گائودی معتقد بود هیچ سازه ای از انسان نباید از کار خدا بالاتر باشد بنابراین ارتفاع این بنا که 1 متر از کوه Montjuïc که درواقع بلندترین نقطه در شهر بارسلونا می باشد کوچک تر است، نمی تواند تصادفی باشد.

لذت تماشای کلیسای ساگرادا فامیلیا

برای تماشای باسیلیا یا همان کلیسای ساگرادا فامیلیا لازم نیست که مسافت زیادی را از مرکز بارسلونا طی کنید، زیرا این بنا در نقطه ای از این شهر یعنی در خیابان کرر د مایورکا (Carrer de Mallorca) ساخته شده است که دسترسی آن برای عموم به راحتی انجام بگیرد.
شما می توانید با خرید بلیط هواپیما خارجی سفری راحت به بارسلونا شگفت انگیز داشته باشید و با بازدید از این بنای باشکوه لحظه تکرار نشدنی را برای خود به ثبت برسانید.

مرکز شهر بارسلونا میزبان زیباترین کلیسای جهان با نام ساگرادا فامیلیا است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مبلمان اداری
بهترین قیمت مبلمان اداری
www.fazagooya.com


تبلیغات در گوگل
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

قیمت مبلمان اداری
مبلمان و میز اداری با بهترین قیمت
www.afn-furniture.com

tehran hotel
ferdowsi hotel in tehran
www.ferdowsihotel.com/en

خرید گوسفند زنده
مرکز خرید گوسفند زنده
www.alivesheep.com

جراحی بینی
مرکز تخصصی خدمات زیبایی
www.clinicsurgery.ir

باغ عروسی
خدمات و تشریفات مجالس عروس
www.tashrifataroos.com

غرفه نمایشگاهی
طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی
www.rayka.design

باغ عروسی
خدمات مجالس صبور
www.tashrifatsabour.com

عینک آفتابی
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

کف کاذب
کف کاذب با بهترین کیفیت
www.azaran.com

تشریفات عروسی
تشریفات مجالس ثمین
www.tashrifatsamin.com

کاغذ دیواری
بهترین انواع کاغذ دیواری
www.azinzand.com/fa

خدمات مجالس
تشریفات مجالس مقصودلو
www.maghsoudloocatering.com

تخلیه چاه
شرکت خدمات فنی آریا
www.evacuation.ir

خرید ردیاب
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
www.wizerco.com

جراحی بلفاروپلاستی
کلینیک چشم پزشکی بینایی
www.binaii.com

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

دستگاه لیزر
شرکت بین المللی پرسناژ
www.personageco.com

تور کوالالامپور
آژانس مسافرتی آسمان آبی
www.asemanabi.net

ژل میکروسیلیس
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
www.clinicbeton.ir

تور استانبول
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

هزینه کاشت مو
کلینیک های تخصصی زیبایی
www.clinichairtransplantation.com

تشریفات عروسی
تشریفات و خدمات ملل
www.melalceremony.com

تور استانبول ارزان
برگزار کننده بهترین تورهای استانبول
www.alefbatour.com

کلاس تیزهوشان راه اندیشه
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

قفسه فروشگاهی
ساخت و اجرای سیستم قفسه بندی
www.fazasazanamin.com

بلیط هواپیما
خرید مستقیم بلیط هواپیما
www.jibojet.com

سالن زیبایی مهسا ممتاز
سالن آرایش مهسا ممتاز
www.mahsamomtaz.com

?
?
?

طراحی سایت و بهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1400
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 127
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 111
  • بازدید هفته : 268
  • بازدید ماه : 253
  • بازدید سال : 10,088
  • بازدید کلی : 58,377